Een voorliefde voor ondernemerschap

Van het bos tot de woning, van ontwerp tot levering, tikamoon stelt zijn knowhow en zijn smaak voor goed uitgevoerd werk ten dienste van de productie van massief houten, unieke en duurzame meubels.

 
 

Het bedrijf met een regeneratief perspectief

Het merk werd in 2008 in Lille opgericht door een klein team gedreven door een voorliefde voor ondernemerschap. We zijn ons bewust van onze impact en hebben dus vanaf het begin de basis willen leggen voor concrete toezeggingen om creatie en onze ecologische ambities te combineren. Elke dag werken we aan een algehele evolutie naar steeds meer duurzaamheid. Omdat het hoog tijd is minder vaak te kopen.

Onze beloften

Onze beloften
Ons team

Ons team

Vandaag vormen we een goed team van 220 gepassioneerde medewerkers uit alle beroepen. Van het productontwerp, over de logistiek, tot foto's nemen, de productie, de klantenservice en de marketing, ons motto blijft hetzelfde: "Passie en uitzondering". Samen zetten we ons in voor een duurzaam merk.

Onze waarden

 

Respect voor mensen

Voor ons is het bedrijf een plaats waar het goed vertoeven is en waar mensen kunnen groeien, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. We willen dat onze overtuigingen op het gebied van respect, eenvoud en eerlijkheid worden nageleefd. We willen zowel met onze medewerkers, onze partner-ambachtslieden als onze klanten een relatie aangaan van luisteren, ideeën uitwisselen en wederzijdse ondersteuning.

Respect voor de planeet

Sinds onze oprichting streven we ernaar om gezonde materialen te gebruiken, de impact van onze producten en ons vervoer te beperken en de levensduur van onze producten te maximaliseren. In 2020 hebben we een ambitieus duurzame-ontwikkelingsprogramma gelanceerd met de steun van het WWF en de FSC®.

Authenticiteit van de producten

We hebben gekozen voor massief hout en een artisanale productie. We werken zonder tussenpersoon. De producten die wij te koop aanbieden, zijn rechtstreeks afkomstig van de werkplaatsen van onze partner-ambachtslieden in Azië en Europa. Dit proces verzekert de authenticiteit van de producten en de meest correcte prijs.

Ons Tikagreen-plan

Een model dat met de tijd meegaat

Tikamoon is opgezet als een DNVB (Digital Native Vertical Brand), perfect afgestemd op het digitale tijdperk. 2023 betekende een keerpunt met de opening van onze eerste boetieks in Parijs en Lille, gevolgd in 2025 door shop-in-shops bij Printemps in Parijs, Marseille, Lyon en Toulon. Deze winkels zijn ontworpen om als echte leefruimtes en inspiratiebronnen te fungeren en combineren design, gezelligheid en delen. Het zijn ook de perfecte plekken om de klant bewust te maken van de noodzaak over te stappen naar redelijke consumptie.

Onze garanties